Zasady tworzenia dobrego filmu promocyjnego

Rozpowszechnianie filmów w internecie i demokratyzacja mediów spowodowały narastający popyt na tego typu realizacje. Również wiele instytucji i firm wykorzystuje filmy, w działaniach promocyjnych. Stają się one jednym z podstawowych narzędzi public relations.

Jak zrealizować dobry film promocyjny

filmy promocyjneTrudno jest podać przepis na dobry film promocyjny, ponieważ nie jest wskazane ulegać schematom i szablonom, które blokują kreatywność twórców. Najważniejsze jest aby filmy promocyjne były komunikatywne i jednoznaczne, skierowane do określonej grupy odbiorców. Powinniśmy zawsze uzasadnić celowość realizowanych filmów, tak abyśmy mogli odpowiedzieć na pytanie: do jakiego typu odbiorcy pragniemy dotrzeć. Przede wszystkim jednak liczy się pomysł. Należy zawsze pamiętać, że zależy nam na promocji naszej działalności, a nie na tworzeniu dokumentacji z jego realizacji. Czasami chcemy osiągnąć dwa cele naraz, podsumowując zbyt wiele szczegółów na temat realizowanego projektu. Dobrze jest wtedy pomyśleć o produkcji dwóch obrazów na jednym płótnie. Filmy tego typu nie powinny być zbyt obszerne, ale zawierać atrakcyjne i dynamiczne formy, które przyciągną uwagę widza. Kamera widzi trochę inaczej, niż my postrzegamy świat. My obserwujemy go w sposób nieuporządkowany i przypadkowy, a film powinien go pokazywać w sposób wyselekcjonowany, a nawet precyzyjny. To wszystko można osiągnąć dzięki właściwej pracy kamery, montażowi i dźwiękowi.

Bardzo ważną rolę odgrywa również komentarz, który odpowiednio prowadzony, powinien oddziaływać na wyobraźnię widza. Długość filmu promocyjnego zależeć będzie od skali i specyfiki prezentowanego tematu. Jednak w dzisiejszych czasach bardziej preferowane są krótkie kilkuminutowe dynamiczne fabuły o konkretnej narracji.